נחירות בלילה – לא חייבים לחיות עם הגזרה

נחירות הן בעיה נפוצה בקרב אנשים רבים, והיא מתרחשת כאשר אדם מתקשה לנשום במהלך השינה. נחירות יכולות לגרום להפרעות בדפוסי השינה לא רק עבור הנחירות הבודדות אלא גם עבור כל מי שחולק את אותו החלל. במקרים קיצוניים, נחירות יכולות להוביל לדום נשימה בשינה, מצב חמור שעלול לגרום ליתר לחץ דם, מחלות לב ושבץ מוחי. חיוני לכל מי שסובל מנחירות להבין את הסיבות והטיפולים הזמינים, כדי לסייע במניעת התפתחות של בעיות בריאותיות חמורות יותר.

למה זה קורה?

אחד הגורמים העיקריים לנחירות הוא השמנת יתר. לאנשים הסובלים מעודף משקל יש לרוב רקמת שומן עודפת בדרכי הנשימה שלהם, מה שעלול לגרום להם להתמוטט ולרטוט במהלך השינה. ירידה במשקל באמצעות פעילות גופנית ותזונה נכונה יכולה לעזור להפחית או אפילו להעלים נחירות במקרים רבים.

סיבה שכיחה נוספת לנחירות היא צריכת אלכוהול. אלכוהול מרפה את השרירים בגרון, מה שעלול להוביל לנחירות ככל שדרכי הנשימה הופכות צרות יותר. הגבלת צריכת האלכוהול, במיוחד לפני השינה, יכולה לעזור להפחית את הנחירות.

ליעוץ בנושא נחירות היכנסו לאתר

טיפול

קיימות אפשרויות טיפול שונות לסובלים מנחירות, לרבות שינויים באורח החיים, תרופות וניתוחים. שינויים באורח החיים כגון פעילות גופנית, תזונה ושינויים בתנוחת שינה, יכולים לעזור להקל על נחירות. טיפולים רפואיים כוללים רצועות אף, מכונות לחץ אוויר חיובי מתמשך (CPAP) ומכשירי פה. במקרים מסוימים, ייתכן שיידרש ניתוח לטיפול בנחירות חמורות או דום נשימה בשינה.

לסיכום, נחירות יכולות להוות בעיה משמעותית הן עבור האדם הנוחר והן עבור כל מי שחולק את אותו החלל. עם זאת, חיוני להכיר בכך שניתן לטפל בנחירות, ואין צורך לחיות עם הכלל. בעזרת שינויים נכונים באורח החיים וטיפולים רפואיים, ניתן להפחית משמעותית את הנחירות, ולהוביל לאיכות חיים טובה יותר ולשיפור הבריאות.  מידע נוסף וייעוץ אצל אורנה אדריאנסן

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ריח שתן בדשא סינטטי
דשא סינטטי הוא פתרון נפלא. מדובר על מענה שמאפשר לנו לחפות משטחים בצורה נאה ומרשימה, וליהנות ממראה...
קרא עוד »
מרץ 04, 2020
איפה ניתן למצוא עורך דין שמטפל בנזקי גוף?
אם נפגעת בישראל עקב תאונה או רשלנות של מישהו אחר, חיוני להיעזר בעורך דין נזקי גוף. מקצוענים משפטיים...
קרא עוד »
יונ 30, 2023
איך טיפול אישי יכול לעזור לכם?
אתם נמצאים במערכת זוגית שמתגלים בה קשיים ומחלוקות ושוקלים לפנות לטיפול זוגי כדי לפתור את הבעיות עם...
קרא עוד »
אפר 11, 2021