מתי יש לפנות לטיפול באורתרוסקופית ירך?

יש מצבים בהם טיפול באורתרוסקופית ירך הינו הטיפול האידיאלי לפתרון בעיות בירך. האם שיטה ניתוחית זאת יכולה לעזור גם לכם? התחילו לקרוא

מהו ניתוח אורתרוסקופית ירך?

ניתוח אורתרוסקופיה הוא אחד הניתוחים החדשניים בתחום ניתוחי הברכיים. כאן מדובר על פרוצדורה זעיר פולשנית אותה מבצעים בהרדמה כללית באמצעות 2-3 פתחים קטנים דרכם מחדירים מצלמה, קרי, אנדוסקופ וכלים זעירים נוספים. ניתוח זה משמש למטרת פתרון בעיות מכאניות במפרק של הירך, ללא גרימת טראומה מיותרת. יתרון משמעותי של ניתוחים מסוג זעיר פולשני הוא שהם מאפשרים שיקום מהיר ביחס לניתוח רגיל, שכן הטראומה פחותה.

טיפול אורתרוסקופיה של הירך – באילו מצבים?

אחד המצבים השכיחים ביותר בהם רופאים ממליצים על ביצוע פרוצדורה זו הוא מצב של Acetabular Impingement. כלומר, תסמונת תפס או צביטה בין הירך לבין האצטלבום. במצב זה נגרם באופן ודאי נזק לסחוס של המפרק ונזק זה במהלך הזמן מוביל גם לשינוי ניווני במפרק. באמצעות אורתרוסקופית ירך מטפלים בסחוס שנפגע ומשייפים את העצם שגרמה לפגיעה הזאת.

מצבים נוספים בהם מומלץ על טיפול באורתרוסקופית ירך הם קרעים של הלברום, קרעי גידים הגורמים לכאבים באזור הטרוכנטר הגדול, מצבים שונים של פגיעות בסחוס, מחלות סינובאליות, בעיה התפתחותית של מפרק הירך, כאבים במפרק הירך ועוד. 

האם אתם מתאימים לטיפול באורתרוסקופית הירך?

חשוב לדעת שלא כל אחד מתאים לפרוצדורת זעיר פולשנית זאת והאישור לביצועה יינתן לאחר בדיקה קפדנית של מומחה בכירורגיה אורתופדית. בנוסף, כל אדם אשר סובל מניוון מתקדם של מפרק הירך בדרך כלל מתאים יותר לניתוח החלפת מפרק ולא לפרוצדורה זאת משום שאורתרוסקופית ירך לא תשפר את המצב של חולה זה.

מחפשים אורטופד פרטי מומלץ? צרו קשר >>>

לסיומת מספר מילים על הפרוצדורה הניתוחית. מדובר על הליך בטוח למדי אשר נמשך כשעתיים שלוש ובדרך כלל מוגדר כאמבולטורי. חשוב להיערך מראש ולדאוג למשככי כאבים, קביים, תור לפיזיותרפיסט לאחר הניתוח וחופשת מחלה של חודש (עבודה בישיבה) ועד שלושה חודשים (עבודה פיזית).

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול טבעי לנחירות בלילה -הכירו שיטה טבעית 
מי שרוצה לטפל בנחירות - יכול לבצע כל מיני פעולות שיעזרו להתמודד עם הנושא. זאת יכולה להיות פעולה כמו...
קרא עוד »
מאי 26, 2022
חשיפת היתרונות הנסתרים: מדוע בשר מבושל בתנור שולט במטבח
האם אתה סקרן לגבי היתרונות הנסתרים של בישול בשר בתנור? בואו נעמיק בעולם של בשר מבושל בתנור ונגלה...
קרא עוד »
מרץ 12, 2024
מהם מנהגי האבלות של יהודי ספרד?
לכל עדה ביהדות יש מנהגי אבלות משלה. אלה נוצרו במהלך הזמן במקום בו הם ישבו, בטרם עלו לארץ ישראל. מדובר...
קרא עוד »
פבר 12, 2020