קצבאות פנסיה לניצולי שואה – מי זכאי?

מבוגרים רבים שהגיעו לגיל פרישה מסתמכים על כספי הפנסיה שמגיעים להם בכל חודש, כך שהם יוכלו לפרוש מהעבודה ולהצליח לחיות בכבוד ואף להמשיך באיכות החיים לה הם היו רגילים גם בזמן שעבדו בשכר. מדובר על קצבאות פנסיה להם כל אזרח וותיק זכאי, אך כדאי לדעת שגם ניצולי שואה שעבדו בזמן השואה בגטאות השונים זכאים לקבל קצבאות פנסיה מתאימות.

קצבאות פנסיה לניצולי שואה משולמות על ידי הביטוח הלאומי הגרמני, בהמשך להסכם שנחתם בין ממשלת ישראל לממשלת גרמניה הקובעת כי כל עובד יהודי בגטאות מוכר כעובד לכל דבר – ולכן גם הם זכאים לקבל את קצבאות הפנסיה המגיעות להם על פי החוק הגרמני.

מה המשמעות של קצבאות פנסיה לניצולי שואה?

המשמעות היא בראש ובראשונה קצבאות כספיים אותן ניצולי שואה רבים זכאים לקבל לחשבונם, כך שיוכלו להמשיך לחיות בכבוד ולהרוויח כסף שישמש אותם לקניות בסופר, תרופות, מגורים וכו'. קצבאות הפנסיה הגרמניות מועברות לניצולי השואה מתוך הכרה בעבודתם במחנות כעבודה שאיננה שונה מכל עבודה אחרת, כיוון שמדובר על עבודות שהיהודים ביצעו מרצונם כדי להצליח ולשפר את איכות חייהם בתקופת השואה.

אילו ניצולי שואה זכאים לקבל קצבאות פנסיה מגרמניה?

במקרה של קצבאות פנסיה מגרמניה, יש לזכור כי רק ניצולי שואה שעבדו בגטאות מרצון זכאים לקבל אותן. ניצולי שואה שעבדו בגטאות בכפייה לא יהיו זכאים לקבל קצבה פנסיונית מהביטוח הלאומי הגרמני, אך מצד שני הם זכאים לקבל פיצויים מגרמניה שמשולמים להם מטעם ממשלת גרמניה. 

כיצד מגישים בקשה לקבלת קצבאות פנסיה עבור הזכאים?

את הבקשה לקבלת קצבאות פנסיה לניצולי שואה יש להגיש למשרד הביטוח הלאומי הגרמני, בצירוף הוכחות כי העבודה בגטאות נעשתה מרצון ולא בכפייה. לצורך ייעול תהליך הגשת הבקשה כדאי להיעזר בעורך דין מומחה בתחום – למידע נוסף כאן.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול בפציעות ספורט
קרע במיניסקוס, שחיקת סחוס וקריעת שריר הארבע ראשי אלו הן פציעות נפוצות למדי בקרב ספורטאים. היכולת של...
קרא עוד »
ינו 12, 2021
משקפי שמש מולטיפוקל
אם אתם כבר מרכיבים משקפי מולטיפוקל, אתם בטח מודעים ליתרונות הרבים של העדשות האלה. בעזרת עדשות...
קרא עוד »
דצמ 18, 2018
לוכד חולדות – מדוע חשוב להזמין איש מקצוע
כשאנחנו נתקלים בבעיה מסוימת, בבית או בעסק, עומדות לרשותנו שתי אופציות. אופציה אחת, לנסות ולפתור את...
קרא עוד »
אוק 21, 2020