איך נוצרים פצעי לחץ ולמה חשוב להימנע מהם

איך נוצרים פצעי לחץ

פצעי לחץ נוצרים כאשר אדם, לרוב חולה או קשיש סיעודי ובעל מגבלת תנועה, מצוי בתנוחה קבועה וממושכת, לאורך זמן. פצעי הלחץ נוצרים בשל הלחץ שנגרם על פני שטח בעור, שנדחסים מצד אחד בידי משטח קשה (כגון כיסא או מזרן נוקשה) ומצד שני בידי עצם או עצמות שבתוך הגוף. לתופעה זו השלכות בריאותיות, תפקודיות ואף רגשיות. הסבל הנלווה לכך והתסכול המתמיד פוגעים באיכות החיים. 

מדוע חשוב להימנע מפצעי לחץ 

חשוב להימנע ככל האפשר מפצעי לחץ מסיבות רבות. ראשית, מדובר בפצע לכל דבר, זוהי רקמה כואבת שגורמת לסבל גופני ואף לסבל נפשי מתמשך. בנוסף, כאשר הפצעים הללו לא מתרפאים במשך זמן רב הם עלולים להיהפך לכרוניים ואפילו להזדהם ולגרום למחלות נוספות. מלבד הלחץ בפני עצמו, קיימים גורמים נוספים שיכולים להיות מעורבים. לדוגמא, תזונה, מצב רפואי נלווה, מחלות רקע כגון סוכרת או בעיות עצביות ועוד. מרגע שפצע לחץ נוצר ולא מטופל, כעבור זמן ריפויו נעשה קשה יותר והסבל רב יותר. לכן חשוב לחתור למניעה ובמידת הצורך, טיפול בשלב מוקדם ככל שניתן. 

פתרונות כנגד פצעי לחץ 

על מנת למנוע פצעי לחץ ניתן להשתמש בעזרים שונים. כך לדוגמא, אפשר ואף רצוי להחליף מזרון רגיל, נוקשה או בלתי מתאים, בדגם ייעודי של מזרונים לפצעי לחץ. בנוסף, אמצעים חשובים כגון כריות לפצעי לחץ ,עשויים לסייע. ללא ספק, גם להתנהגות ישנה משמעות. לדוגמא, במידת האפשר חשוב לעודד את הקשיש או החולה להתנועע ככל יכולתו. במידת הצורך, יש להיעזר במטפל או אחות, שמבצעים שינויים קבועים במנח גופו של החולה. במקרים מסוימים, חבישות לחץ, גרבי לחץ וכיוצא באלה יכולים לסייע במניעה ובריפוי. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מכשיר מסאג' לכל הגוף – מה אתם חייבים לדעת
הגוף שלנו חייב תחזוקה. הגוף שלנו דורש טיפוח ואם הוא לא מקבל את זה, הוא פשוט מתעייף, הוא נחלש וחלק...
קרא עוד »
אוג 07, 2020
כדורי הרזיה, פעם והיום
לפני שנים לא רבות, כדורי הרזיה היו דרך פופולארית לאבד במשקל. עם התקדמות המחקרים והטכנולוגיה, נוכחנו...
קרא עוד »
דצמ 01, 2019
מחטבים לאחר ניתוחים פלסטיים
שימוש בביגוד הנכון עם דגש על מחטבים לאחר ניתוח הכרחי לשימור התוצאות וזירוז תהליכי ההחלמה. מחטבים...
קרא עוד »
מאי 19, 2021