גנגליון –  מה זה?

הגנגליון מעין תא בגוף שנמצא בעין וברשתית. זה עוזר להעביר אותות עצביים למוח.

תאי גנגליון מחוברים לעצב הראייה ושולחים מידע מהעין ומשדה הראייה למוח. תאי גנגליון יכולים להימצא גם בחלקים אחרים של הגוף, למשל, הם יכולים להימצא בלב או בחוט השדרה.

גנגליון הם סוג אחד של נוירון המכונה גם נוירון חושי מכיוון שהוא מקבל קלט חושי מסביבתו, כגון אור, מגע, כאב וטמפרטורה. גנגליון הוא למעשה סוג של רקמת גוף שנמצאת על פני העור. זה נראה בעיקר בכפות הידיים, בכפות הרגליים ובאצבעות.

הסבר נוסף מהו גנגליון

הגנגליון הוא סוג של נוירון המצוי במערכת העצבים ההיקפית ובמערכת העצבים המרכזית. זה נקרא גם "תא גנגליון", "תא גנגליון" או "נוירון גנגליון".

תא הגנגליה הוא אחד משני סוגי נוירונים הנמצאים במערכת העצבים ההיקפית, השני הוא נוירונים מוטוריים. נוירונים מוטוריים מספקים דחפים מוטוריים לשרירים ולאיברים, בעוד שתאי גנגליונים מקבלים מידע חושי מהעצבים ומעבירים אותו למרכזים גבוהים יותר לעיבוד.

הגנגלים נמצאים בכל בעלי החולייתנים, והם חשובים מאוד לתיאום תנועת הגוף. לדוגמה, כאשר אתה רוצה להזיז את הזרוע שלך, זה שולח אות למוח אשר לאחר מכן מורה לשרירים בזרוע שלך להתכווץ ולהזיז את זרועך.

הגנגלים עוזרים לתאם תנועה ותחושה בגוף. הם גם עוזרים לווסת את זרימת הדם והטמפרטורה. והוא גוש קטן של רקמה שנמצא בגוף. הוא ממוקם בדרך כלל ליד מפרק או בבסיס האצבע. הגנגלים משמשים את הגוף לתיאום ולכוון דחפים עצביים.

איך מתחזקים אותם?

תחזוקה של גנגליון יכולה להיות קשה כי לא קל לגשת אליו, ואין הרבה דרכים להסירו מבלי לגרום לנזק. בנוסף, אם אכן תסיר אותו, ייתכן שלא תוכל להיפטר מכל הכאבים הקשורים אליו.

החדשות הטובות הן שיש מספר דרכים לשמור על הגנגליון שלך מבלי לעבור ניתוח או הליכים פולשניים אחרים, לפני כל ניתוח מומלץ לבחון אפשרות של טיפול מחליף ניתוח.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כאבי ראש
אנשים רבים סובלים מתופעה של כאבי ראש, דבר שעלול להיגרם ממגוון רחב של סיבות שונות. בחלק מהמקרים למשל,...
קרא עוד »
דצמ 17, 2020
מה זה פדיקור רפואי?
פדיקור הוא חלק חשוב מאוד משגרת היופי. תהליך זה הוא הרבה יותר מסתם גזירת ציפורניים ושיוף כפות הרגליים....
קרא עוד »
אוק 14, 2022
הדברת פשפשי המיטה – כל מה שצריך לדעת
הדברת פשפשי המיטה יכולה להיות אחת הפעולות החשובות ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם. רוב האנשים רוצים...
קרא עוד »
דצמ 11, 2018