כל מה שצריך לדעת על טיפול CBT – המדריך המלא למטופל המיועד

טיפול CBT

טיפול CBT

בין הטיפולים השונים שאנחנו יכולים לקבל בשביל להתמודד עם קשים, פחדים או טראומות, נמצא גם טיפול CBT. כאן נלמד מה זה בדיוק.

טיפול CBT הדרך שלנו להתמודד עם קשיים בחיים

כל אחד מאיתנו, מוצא את עצמו מעת לעת במשברים כאלה ואחרים. מדובר במשברים שיכולים להשפיע על החיים שלו בצורות שונות, להפריע לו להתנהל בצורה שוטפת, להפריע לו לקיים את אורך חייו השגרתיים. זה יכול לנבוע בגלל קושי מסוים בהווה, זה יכול לנבוע בגלל טראומה מהעבר או חרדה מהעתיד. בשיטת CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי, אפשר להתמודד עם משברים כאלה בצורות שונות ומעשיות.

אין זה סוד שיותר ויותר אנשים, גברים ונשים, פונים בשנים האחרונות לטיפול פסיכולוגי או טיפולים אחרים שיכולים לעזור להם להתמודד עם תהליכים שונים בחיים. זה נובע, בין היתר מפתיחות רבה יותר בתחום, זה נובע גם מהעובדה שאנשים מודעים היום לעצמם הרבה יותר ומבינים שהם צריכים לקבל עזרה בשביל להתמודד עם קשיים ומשברים, ולא בהכרח מסוגלים לטפל בעצמם. טיפול CBT, נחשב לאחד הטיפולים הפופולאריים לצורך כך.

מה זה טיפול CBT?

מה שעומד מאחורי טיפול זה, הוא שילוב טיפול התנהגותי וקוגניטיבי. כלומר, הבנה, שכל דבר שאנחנו חווים בחיים, כל סיטואציה, כל דבר שאנחנו מרגישים או חווים, מושפע בעצמם ממצבים בהם אנחנו נמצאים ולא מסוגלים בהכרח להתמודד איתם. זה יוצר מצב בו תהליכים קוגניטיביים והתנהגותיים מסוימים, משתמרים אצלנו.

כלומר, כל דבר שאנחנו חווים משפיע על הדרך בה אנחנו מתנהגים, וכך אנחנו למעשה משמרים התנהגות שעלולה להקשות ולהפריע לנו. לכן, במהלך הטיפול אנחנו נבחן סיטואציות שונות שהשפיעו עלינו. יש פה גם ירידה לפרטים, כפי שנהוג לעשות בטיפולים פסיכולוגיים, אך גם התעסקות רבה בדרכי ההתנהגות שלנו, באופן מעשי. בין אם זה מחשבות ובין אם זה דרך הרגלים שונים שאנחנו גיבשנו וצריכים לשנות.

צריך לומר, הטיפול משלב אלמנטים שונים, רגשיים, ביולוגיים ואחרים. לא מדובר בטיפול פשוט, אך הוא יכול מאוד לעזור במצבים של חרדות, פאניקה, דיכאון ומצבים אחרים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איזה סוגי מעלונים קיימים
היום ניתן למצוא בארץ לא מעט אנשים שנאלצים להתמודד עם מחלות קשות, כאבי פרקים, קשיי הליכה או נכות. לא פעם...
קרא עוד »
מאי 06, 2020
נעליים אורטופדיות – החשיבות שלהן לבריאות הגוף
בעזרתן של נעליים אורטופדיות כל אחד מכם יוכל ליהנות מאיכות חיים הרבה יותר טובה וזאת מכיוון שהם יביאו...
קרא עוד »
אוק 27, 2018
קרם לחות – לשמירה על הלחות בגוף
חומרי לחות משמשים לשמירה על הלחות בגוף. ניתן למרוח אותם כתחליב, קרם לחות או שמן. קרמי הלחות מגיעים...
קרא עוד »
דצמ 19, 2022