כל מה שצריך לדעת על טיפול CBT – המדריך המלא למטופל המיועד

טיפול CBT

לפנייה למוהל יש להשאיר פרטים

בין הטיפולים השונים שאנחנו יכולים לקבל בשביל להתמודד עם קשים, פחדים או טראומות, נמצא גם טיפול CBT. כאן נלמד מה זה בדיוק.

טיפול CBT הדרך שלנו להתמודד עם קשיים בחיים

כל אחד מאיתנו, מוצא את עצמו מעת לעת במשברים כאלה ואחרים. מדובר במשברים שיכולים להשפיע על החיים שלו בצורות שונות, להפריע לו להתנהל בצורה שוטפת, להפריע לו לקיים את אורך חייו השגרתיים. זה יכול לנבוע בגלל קושי מסוים בהווה, זה יכול לנבוע בגלל טראומה מהעבר או חרדה מהעתיד. בשיטת CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי, אפשר להתמודד עם משברים כאלה בצורות שונות ומעשיות.

אין זה סוד שיותר ויותר אנשים, גברים ונשים, פונים בשנים האחרונות לטיפול פסיכולוגי או טיפולים אחרים שיכולים לעזור להם להתמודד עם תהליכים שונים בחיים. זה נובע, בין היתר מפתיחות רבה יותר בתחום, זה נובע גם מהעובדה שאנשים מודעים היום לעצמם הרבה יותר ומבינים שהם צריכים לקבל עזרה בשביל להתמודד עם קשיים ומשברים, ולא בהכרח מסוגלים לטפל בעצמם. טיפול CBT, נחשב לאחד הטיפולים הפופולאריים לצורך כך.

מה זה טיפול CBT?

מה שעומד מאחורי טיפול זה, הוא שילוב טיפול התנהגותי וקוגניטיבי. כלומר, הבנה, שכל דבר שאנחנו חווים בחיים, כל סיטואציה, כל דבר שאנחנו מרגישים או חווים, מושפע בעצמם ממצבים בהם אנחנו נמצאים ולא מסוגלים בהכרח להתמודד איתם. זה יוצר מצב בו תהליכים קוגניטיביים והתנהגותיים מסוימים, משתמרים אצלנו.

כלומר, כל דבר שאנחנו חווים משפיע על הדרך בה אנחנו מתנהגים, וכך אנחנו למעשה משמרים התנהגות שעלולה להקשות ולהפריע לנו. לכן, במהלך הטיפול אנחנו נבחן סיטואציות שונות שהשפיעו עלינו. יש פה גם ירידה לפרטים, כפי שנהוג לעשות בטיפולים פסיכולוגיים, אך גם התעסקות רבה בדרכי ההתנהגות שלנו, באופן מעשי. בין אם זה מחשבות ובין אם זה דרך הרגלים שונים שאנחנו גיבשנו וצריכים לשנות.

צריך לומר, הטיפול משלב אלמנטים שונים, רגשיים, ביולוגיים ואחרים. לא מדובר בטיפול פשוט, אך הוא יכול מאוד לעזור במצבים של חרדות, פאניקה, דיכאון ומצבים אחרים.

Like this article?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment