מהי ארטרוסקופיה?

ארתרוסקופיה היא הליך כירורגי המשתמש במצלמה קטנה, הנקראת ארתרוסקופ, כדי לראות את החלק הפנימי של המפרק מבחוץ. זה מאפשר למנתחים לראות ולנתח את המפרק תוך הימנעות מנזק לרקמות שמסביב.

ניתן להשתמש בארתרוסקופיה במגוון מצבים, כולל:

-דלקת בגידים

-פציעות רצועות

-אוסטאוארטריטיס

-פציעות סחוס

-שִׁגָדוֹן

-שברים ונקעים

כיצד מתבצע הטיפול ואילו איברים מאפשרים ביצוע בהליך זה?

ארתרוסקופיה היא הליך כירורגי הכולל החדרת מכשיר הנקרא ארתרוסקופ למפרק כדי להעריך את מצבו. ארתרוסקופיה היא הליך זעיר פולשני שניתן לבצע ללא הרדמה כללית, והיא משמשת לעתים קרובות לטיפול במחלות מפרקים או פציעה. הניתוח נמשך בדרך כלל כשעה ומאפשר למנתח לראות ולתקן סחוסים, רצועות, גידים ומבנים אחרים במפרק. הליך זה יכול להיעשות על כל מפרק בגוף כולל ברך, מרפק, כתף, ירך ושורש כף היד.

שימושים שונים להליך כיכורגי זה:

ארתרוסקופיה היא פרוצדורה כירורגית המשתמשת בארתרוסקופ כדי לראות בתוך המפרק. זה נעשה על ידי החדרת סקופ קטן ועליו מצלמה דרך אחד המפרקים בגוף, ולאחר מכן שימוש בו לצפייה ואבחון בעיות במפרק. הוא משמש בדרך כלל לדלקת מפרקים בברך, שברים או בעיות אחרות המערבות את הברך. ההיקף מאפשר לרופאים לבצע אבחנה מבחוץ לגוף ולפעול מבפנים ללא צורך בפתיחת העור. הליך זה יכול להיעשות עם או בלי הרדמה בהתאם למה שצריך לעשות במהלך הניתוח. ארתרוסקופיה עשויה לשמש גם כחלק מטיפול בנזקי סחוס במפרקים כגון ברכיים, ירכיים, כתפיים, מרפקים, פרקי כף היד ואצבעות הידיים. הוא משמש גם בטיפול בדלקת בגידים, בורסיטיס ומקורות אחרים של כאב. היתרונות של ארתרוסקופיה כוללים: המחלה בדרך כלל נרפאת או מחמירה רק בניתוח. עם ארתרוסקופיה מונעים פרוצדורות כירורגיות אגרסיביות המשמרות את הרקמה ומצמצמות את זמן הריפוי לשבועות או חודשים ולא חודשים או שנים; להליך יש שיעור סיבוכים נמוך מאוד; זה יכול להיעשות באמצעות חתכים קטנים, כלומר חולים לא צריכים לעבור כמויות גדולות של הסרת רקמות לתקופות ארוכות; היא מאפשרת אבחון וטיפול מוקדם יותר באמצעים זעיר פולשניים. 

מידע נוסף ויעוץ באתר של ד"ר פרנק אטלן

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לטפל בפצעי בגרות עקשניים
מעטים הדברים הלא יפים כמו עור מחוטט או עור עם פצעי בגרות. הבעיה היא שעור עם פצעי בגרות לא רק פוגע במראה...
קרא עוד »
אוק 26, 2018
10 דברים שלא ידעתם על הפרעות טורדניות כפייתיות
מעטים יודעים עד כמה הפרעות טורדניות כפייתיות נפוצות. אם אתם סובלים מהבעיה ומתביישים לגשת לקבל טיפול...
קרא עוד »
אוק 08, 2021
רופא מוהל – יתרונות חשובים שכדאי להכיר!
אם נולד לכם תינוק חדש, הרי שאתם כעת האנשים המאושרים בעולם, תוך שתינוק מביא עמו שמחה, רוגע ושלווה לכל...
קרא עוד »
פבר 12, 2019