ציפוי זירקוניה: חידושים בטכנולוגיה לשיקום שיניים

ציפוי זירקוניה הוא מרכיב מכריע בטכנולוגיית שיקום שיניים, במיוחד בייצור של כתרים, גשרים ושתלים דנטליים. זה משפר את המשיכה האסתטית, העמידות וההתאמה הביולוגית של תותבות שיניים. חידושים בטכניקות ציפוי זירקוניה הובילו לשיפורים בתחום רפואת השיניים המשקמת. 

חשוב לציין שהטכניקות והחומרים הספציפיים המשמשים בציפוי זירקוניה עשויים להשתנות בין מעבדות שיניים ורופאים. רופאי שיניים וטכנאי שיניים צריכים להישאר מעודכנים בהתקדמות העדכנית ביותר בטכנולוגיית שיקום שיניים. 

איך זה מתבצע?

1. הכנת פני השטח:

ניקוי: יש לנקות את משטח הזירקוניה ביסודיות כדי להסיר כל מזהמים, כגון שמנים, פסולת או שאריות ליטוש. זה נעשה בדרך כלל באמצעות ניקוי קולי ושטיפה במים מזוקקים.

התזת חול: כדי לשפר את ההידבקות, משטח הזירקוניה עובר התזת חול עם חלקיקי אלומינה. זה מחספס את פני השטח ויוצר מרקם מתאים להדבקה.

2. טכניקות יישום:

טכניקת שכבות: ציפוי זירקוניה מסורתי כולל מריחת שכבות מרובות של פורצלן כדי להשיג את הגוון והשקיפות הרצויים. כל שכבה נשרפת בקפידה בכבשן חרסינה.

עיצוב וכרסום דיגיטלי: חידושים בטכנולוגיית CAD/CAM (Computer Aided Design/Computer Aided Manufacturing) מאפשרים יצירת שחזורי זירקוניה מדויקים ביותר. דגם דיגיטלי מתוכנן, ולאחר מכן מכונת כרסום מעצבת את גוש הזירקוניה לשיקום הרצוי. שחזורים אלה עשויים שלא לדרוש שכבות פורצלן מסורתיות.

ציפוי עם חומרים מרוכבים: מעבדות שיניים מסוימות משתמשות בחומרים מרוכבים במקום פורצלן לשיקום זירקוניה. חומרים אלו מציעים אסתטיקה טובה וניתנים להדבקה ישירות לזירקוניה.

3. תהליך ירי:

תנור שיניים: שחזור הזירקוניה המצופה ממוקם בכבשן דנטלי, שם הוא עובר תהליך שריפה בטמפרטורות גבוהות. תהליך זה עוזר לחבר את החרסינה או הקומפוזיט לליבת הזירקוניה.

4. זיגוג וליטוש:

לאחר השריפה, השחזור לרוב מזוגג כדי לשפר את מרקם פני השטח והמראה שלו. יתכן שיהיה צורך בליטוש גם כדי להשיג גימור במראה טבעי.

5. בקרת איכות:

חידושים בטכנולוגיית שיניים כרוכים לרוב בהתקדמות בבקרת איכות. סורקים וכלי בדיקה היי-טק משמשים כדי להבטיח שהשיקום הסופי עומד במפרטים הנדרשים, כולל התאמה, גוון וחסימה.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר של ד"ר סטלר הייזלר

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מחפשת תכשירים לצמיחת שיער? מה את אומרת על הדבר הבא!
ישנן אפשרויות טיפוליות רבות אשר מסוגלות לסייע במידה ניכרת עם מצב של נשירת שיער. במידה ואת סובלת...
קרא עוד »
דצמ 28, 2020
חושפים את המורכבויות של ניתוח קטרקט בלייזר
ככל שהקהילה הרפואית העולמית מתקדמת ללא הרף, השיטות המסורתיות מוחלפות לעתים קרובות בטכנולוגיות...
קרא עוד »
ספט 02, 2023
אביזרים לגיל השלישי
בעתיד נצטרך לחשוב על הקשישים ועל צרכיו. אנחנו צריכים לחשוב איך אפשר לתמוך בהם, איך אפשר לתמוך בהם בגיל...
קרא עוד »
דצמ 12, 2022