מה כולל מבחן מיני מנטל?

מה זה מבחן מיני מנטל?

מיני מנטל או באנגלית MMES זהו מבחן אשר מטרתו באה לבדוק את הרמה הקוגנטיבית (שכלית) של אותו אדם שניגש לעשות את המבחן. כאשר אנו חשים כי אחד ממקורבינו סובל מבעיות דמנציה או בהנחה ואנו מרגישים כי חלה ירידה משמעותית ביכולות הקוגנטיביות והזיכרון לטווח הארוך והטווח הקצר נפגעים בצורה משמעותית מומלץ לבצעה מבחן מיני מנטל. המבחן הנ"ל הוא למעשה השלב הראשון שיש לבצעה בכדי לבדוק האם המקורב אלינו אכן סובל מבעיה כלשהי וכתוצאה ממנה אולי הוא זקוק לשירותי סיעוד.

המבחן עצמו.

 אורך המבחן לוקח משהו כמו חצי שעה ל ארבעים וחמש דקות בלבד, המבחן מורכב ממספר שאלות קצרות הנוגעות בתחומים שונים ומגוונים ובודק את חומרת המצב והמחלה שיש לאותו אדם אשר ניגש למבחן. בנוסף יופיעו שאלות שמטרתן להצביע ולהגדיר על המחלה עצמה לדוגמא האם האדם סובל מאלצהיימר או שמא בכלל המחלה היא תשישות נפש. בכדי לאבחן לעומק את מצבו הבריאותי של האדם ולקבל הבחנה יותר ברורה אודות מצבו יש לבצעה את מבחן המיני מנטל בכדי לקבל תשובות ברורות יותר לשאלות הנובעות לגבי מצבו של אותו אדם. 

ניקוד המבחן.

יש לציין כי אין זה מבחן הדורש התכוננות מוקדמת, הכנות ולמידה לפני המבחן ומומלץ לבצעה את המבחן בבוקר, כל זאת כאשר אותו אדם אשר נבחן לא לקח תרופה כלשהי באותו היום בכדי לא להשפיע על מצב הלחץ והבריאות שלו. במבחן כל שאלה שווה מספר נקודות מסויים וככל שהאדם צבר כמה שפחות נקודות הדבר מצביעה על מצבו החמור כלומר אם צבר בין 0 ל 20 נקודות זה אומר שמצבו אינו תקין והוא זקוק לעזרה.  למידע בנושא תביעה לגמלת סיעוד ביטוח לאומי

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רשלנות רפואית – תסמונת דאון
רשלנות רפואית היא ביצוע לא תקין או רשלני של הליך רפואי שמוביל לפציעה, נזק או מוות. זה יכול להיות מכוון...
קרא עוד »
נוב 04, 2022
איך מתמודדים עם דיכאון בלי תרופות?
דיכאון עלול להיגרם בשורה של מקרים. אחד מהם הוא עקב פוסט טראומה ממושכת מהעבר אשר מאופיינת בין היתר...
קרא עוד »
ספט 18, 2021
אימון לריצת מרתון – על איזו תזונה יש להקפיד במהלך האימונים?
‏מודעות הציבור באשר לחשיבות ניהול אורח חיים ספורטיבי ובריא עלתה משמעותית בשנים האחרונות. אם עד לפני...
קרא עוד »
אוק 07, 2020