מה זה הליקובקטר פילורי

לא מעט אנשים, בפרט מבוגרים מוצאים את עצמם מתמודדים עם חיידק בשם הליקובקטר פילורי. מדובר על חיידק שהתגלה רק בשנות השמונים של המאה ה-20, ונמצא קשר ישיר בינו לבין אולקוס וסרטן הקיבה.

בתחילה היו שסברו שלא מדובר בדבר אמיתי, אך עם הזמן כתוצאה ממחקרים וכן מקרים רבים שהתגלו, התברר שאכן קיים חיידק שכזה והוא משפיע על אנשים מבוגרים ואף יכול לגרום להם לכיב קיבה ומעי, סרטן קיבה וללימפומה בקיבה.

הייחוד של חיידק זה, הוא מסוגל לשרוד בקיבה אף על פי שהוא נמצא בסביבה בה יש מיצי עיכול וזאת בגלל היכולת שלו לפרק חומרים ולייצר אמוניה, חומר שסותר חומציות קיבה, החיידק יוצר דלקת וגורם להחלשת מערכת החיסון בגוף.

לפני שנסביר כיצד נדברים בהליקופטר פלורי, צריך להדגיש, מדובר בחיידק מאוד שכיח בפרט אצל אנשים מבוגרים, כאשר במדינות מפותחות, מדינות מערביות הוא פחות שכיח מאשר במדינות מתפתחות.

 

כיצד נדבקים ממנו אויך מטפלים בו?

בעיקרון, אין מידע מדויק כיצד נדבקים ממנו. ההנחה היא שהחיידק עובר מאדם לאדם, כאשר אם הוא מצוי אצל בן משפחה מסוים, הוא יכול לעבור לבני משפחה נוספים. הרבה פעמים הוא עובר דרך ואה, וכן באמצעות רוק או שימוש בכלי אוכל משותפים. ההנחה היא, שזו אחת הסיבות שבמדינות מתפתחות הוא הרבה יותר שכיח מאשר במדינות מערביות, מפותחות.

הטיפול בחיידק נעשה אחרי בדיקות מקיפות, כאשר בעיקרון הטיפול כולל נטילת תרופות, כולל אנטיביוטיות מסוגים שונים. בדרך כלל מדובר על טיפול בן עשרה ימים עד שבועיים, והוא כולל שורה של תרופות, כולל נוגדי חומצה. 

חשוב להדגיש, במהלך הבדיקות תיבחן השאלה למה בדיוק גרם החיידק ובהתאם לכך תיקבע תוכנית טיפול מתאימה.

 

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע מקצועי – מדברים מהבטן.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ההיסטוריה של פרחי באך ואיך טיפול בפרחי באך יכול לעזור לי
מהי ההיסטוריה של פרחי באך וכיצד טיפול באמצעות תמציות פרחים יכול להשפיע על המצב הבריאותי שלי? כאישה...
קרא עוד »
אוק 26, 2018
מיתוסים שונים ברפואת שיניים לילדים
כמו לא מעט תחומים רפואי, גם רפואת שיניים לילדים מתמודדת עם לא מעט מיתוסים שונים. ההבדל בין המיתוסים של...
קרא עוד »
אוק 25, 2018
איך לבחור בימבה לילדים
בתור הורים לילדים קטנים, אין כל צל של ספק שאתם רוצים עבורם אך ורק את הטוב ביותר. בכל פעם שאתם צריכים...
קרא עוד »
ינו 12, 2022