מה שחשוב לדעת לפני שמגיעים לטיפול זוגי

מטפלת זוגית

בחרתם להגיע לטיפול זוגי- בהצלחה! ברכות! אתם בכיוון הנכון. אתם מתחילים בתהליך שיהפוך אתכם לזוג חדש. אחרי הטיפול, הזוגיות שלכם תיראה אחרת. אולם, כדי שהטיפול הזוגי יצליח, עליכם לדעת מספר דברים. במאמר, נדריך אתכם מה עליכם לדעת לפני הטיפול, על מנת שתצליחו.

טיפול זוגי = מסע משותף ארוך ביחד

לפני שתתחילו בטיפול, עליכם להבין שאתם לא באים לסדרת הרצאות. אתם עוברים ביחד מסע משותף. מסע ארוך ומייגע. מסע שכל אחד ממכם יצטרך לתת מעצמו על מנת שתצליחו. דמיינו את עצמכם במסע הישרדות משותף. ברור שכל אחד יצטרך לתת אחד לשני. כך גם בטיפול הזוגי.

בלי נכונות של כל אחד מבני הזוג לוותר – הטיפול לא יצליח

זוגות רבים תולים תקוות בטיפול הזוגי, אך מתאכזבים בסוף. מדוע? כי לא גילו נכונות לוותר אחד לשני. אז אם אין לכם נכונות ראשונית לוותר אחד לשני כדי שהטיפול יצליח: חבל על המאמץ הכרוך בטיפול הזוגי. הייעוץ הזוגי מבוסס על וויתור הדדי- מה הבעל מוותר, ומה האישה מוותרת. איך הבעל נותן- ומה האישה נותנת. אם כל אחד מבני הזוג מתבצר בעמדתו, ומסרב להיפתח ולתת לשני- אז גם המטפלת הזוגית הטובה ביותר לא תוכל לסייע בשיפור הזוגיות במהלך הטיפול.

חשוב לבוא לטיפול עם פתיחות לקבל את העצות של הייעוץ

כאשר באים לטיפול זוגי- אי אפשר לבוא בעקשנות. כל אחד ואחד מבני הזוג, חייב להבין שכדי שהייעוץ יביא לתוצאות, יש לשמוע וליישם את מה שמציעים בייעוץ. כאשר מציעים בייעוץ תרגיל מסוים הדורש וויתור, הזוג חייב ליישם. אם בני הזוג לא מיישמים במהלך הטיפול את התרגילים- אז אין טעם לטיפול. הטיפול לא יצליח. צריך לבוא עם ענווה. צריך לבוא עם מחשבה ש"המטפל יודע יותר טוב ממני, מבין יותר טוב ממני. אני צריך לשמוע לו, ולנסות ליישם את מה שאומר".

אהבה ויחסים אפשר במאמץ משותף לשקם:

גם אם נראה לכם שהזוגיות שלכם במצב אבוד, שאין אהבה, והיחסים בניכם במצב גרוע- אז דעו: אפשר תמיד לשקם. תצטרכו לעבוד קשה ביחד, להתאמץ ולוותר. אך בסוף- תשקמו את מערכת היחסים בניכם, ותחושו אהבה מחודשת.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי? כל מה שרציתם לדעת
טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT – Cognitive Behavioral Therapy) היא שיטת טיפול מודרנית אשר כוללת התייחסות לדפוסי...
קרא עוד »
אוג 10, 2021
האם יש מקום לתשושי נפש בבתי דיור מוגן?
בתי דיור מוגנים מתוכננים לספק מגורים לקשישים ולאנשים מוגבלים בגילאים מבוגרים. ברבים יש מחלקות...
קרא עוד »
מאי 11, 2021
מיטת ילדים – מה מאפיין אותה?
מיטה היא מקום בו אפשר לישון ולנוח. זה גם מקום בו הילדים יכולים לשחק וליהנות. מיטה חשובה מאוד בחייו של...
קרא עוד »
יונ 23, 2022