טיפול בחוסר ביטחון עצמי – כיצד עושים את זה ואיך זה יכול לעזור לנו

אחת הבעיות השכיחות ביותר שאנשים מתמודדים איתה, בפרט ילדים, היא חוסר ביטחון עצמי. מדובר על תופעה שכיחה שקל מאוד להבחין בה. ילדים ומבוגרים, גברים ונשים, מתמודדים עם תופעה זו אשר מקשה עליהם לבצע פעולות שונות בדיוק כמו פחד קהל, אפילו סטנדרטיות, שכן הם לא מאמינים ביכולת שלהם לבצע אותן בצורה טובה ובטוחים שייכשלו, יאכזבו את הסביבה ואת עצמם.

הרבה פעמים אנשים שמתמודדים עם חוסר ביטחון עצמי, לא מנסים אפילו לטפל בבעיה, מתוך הנחה שהם לא יצליחו בכך. לכן הם גם מעדיפים לבצע דברים באזור הנוחות שלהם, כלומר דברים שההצלחה שלהם מובטחת או לפחות, דברים שהמחיר עליהם הוא לא גבוה. זו הסיבה שהם לא מנסים לשאוף לדברים גדולים ולא מנסים להתקדם מעבר למקום בו הם נמצאים. זה בא לידי ביטוי בעבודה וזה בא לידי בלימודים ואפילו בזוגיות.

התמודדות עם חוסר ביטחון עצמי היא דבר חשוב מאוד, שכן רק כך אפשר להתקדם בחיים, לשאוף ולהשיג תוצאות. צריך לעשות את זה צעד אחר צעד, בצורה עקבית ונכונה.

 

כיצד ניתן להתמודד עם בעיה זו

צריך לומר, ההתמודדות צריכה לבוא מבפנים, מתוך הבנה שתמיד אפשר להיכשל אך קיים סיכוי שווה גם להצליח. כמו כן, אפשר להיעזר באנשי מקצוע וכמובן צריך סביבה תומכת, משפחה וחברים שיתמכו, יעזרו, יפרגנו ויגוננו אם יש צורך.

טיפול בחוסר ביטחון עצמי צריך להתבצע בשלבים, תוך הצבת יעדים סבירים, כשהמטרה היא לעמוד בכל יעד, כאשר כל יעד כזה יכול לייצר תחושת ביטחון שאפשר לעמוד גם ביעד הבא. במקביל, יש להתמודד עם תחושת האכזבה במקרה של כישלון ולהבין שזה תהליך טבעי, ורק מי שמנסה מצליח, וכישלון לא נקבע בשאלה האם עומדים ביעד או לא, אלא בשאלה, אם מנסים או מוותרים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול בפציעות ספורט
קרע במיניסקוס, שחיקת סחוס וקריעת שריר הארבע ראשי אלו הן פציעות נפוצות למדי בקרב ספורטאים. היכולת של...
קרא עוד »
ינו 12, 2021
טיפול באטופיק דרמטיטיס
אטופיק דרמטיטיס היא מחלת עור כרונית ודלקתית המשפיעה לרוב על הקרקפת, הצוואר, הפנים, האוזניים...
קרא עוד »
ינו 26, 2023
קוסמטיקאית לסיוע בטיפול פצעי אקנה
אחד המצבים הכי פחות נעימים שיכולים לקרות לנו, זה שאנחנו נגלה פצעי אקנה על הפנים. כל מי שהגיע לגיל...
קרא עוד »
נוב 23, 2018