טיפול בחוסר ביטחון עצמי – כיצד עושים את זה ואיך זה יכול לעזור לנו

אחת הבעיות השכיחות ביותר שאנשים מתמודדים איתה, בפרט ילדים, היא חוסר ביטחון עצמי. מדובר על תופעה שכיחה שקל מאוד להבחין בה. ילדים ומבוגרים, גברים ונשים, מתמודדים עם תופעה זו אשר מקשה עליהם לבצע פעולות שונות בדיוק כמו פחד קהל, אפילו סטנדרטיות, שכן הם לא מאמינים ביכולת שלהם לבצע אותן בצורה טובה ובטוחים שייכשלו, יאכזבו את הסביבה ואת עצמם.

לפנייה למוהל יש להשאיר פרטים

הרבה פעמים אנשים שמתמודדים עם חוסר ביטחון עצמי, לא מנסים אפילו לטפל בבעיה, מתוך הנחה שהם לא יצליחו בכך. לכן הם גם מעדיפים לבצע דברים באזור הנוחות שלהם, כלומר דברים שההצלחה שלהם מובטחת או לפחות, דברים שהמחיר עליהם הוא לא גבוה. זו הסיבה שהם לא מנסים לשאוף לדברים גדולים ולא מנסים להתקדם מעבר למקום בו הם נמצאים. זה בא לידי ביטוי בעבודה וזה בא לידי בלימודים ואפילו בזוגיות.

התמודדות עם חוסר ביטחון עצמי היא דבר חשוב מאוד, שכן רק כך אפשר להתקדם בחיים, לשאוף ולהשיג תוצאות. צריך לעשות את זה צעד אחר צעד, בצורה עקבית ונכונה.

 

כיצד ניתן להתמודד עם בעיה זו

צריך לומר, ההתמודדות צריכה לבוא מבפנים, מתוך הבנה שתמיד אפשר להיכשל אך קיים סיכוי שווה גם להצליח. כמו כן, אפשר להיעזר באנשי מקצוע וכמובן צריך סביבה תומכת, משפחה וחברים שיתמכו, יעזרו, יפרגנו ויגוננו אם יש צורך.

טיפול בחוסר ביטחון עצמי צריך להתבצע בשלבים, תוך הצבת יעדים סבירים, כשהמטרה היא לעמוד בכל יעד, כאשר כל יעד כזה יכול לייצר תחושת ביטחון שאפשר לעמוד גם ביעד הבא. במקביל, יש להתמודד עם תחושת האכזבה במקרה של כישלון ולהבין שזה תהליך טבעי, ורק מי שמנסה מצליח, וכישלון לא נקבע בשאלה האם עומדים ביעד או לא, אלא בשאלה, אם מנסים או מוותרים.

Like this article?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment