כך תצליחו להימנע מאכילה רגשית

אכילה רגשית זוהי אכילה אשר אינה נובעת מתחושות רעב או מילוי צורכי הגוף, אלא נובעת מצורך למילוי חסכים רגשיים וניחום חיובי וטעים. אנשים רבים כיום אוכלים אכילה רגשית ללא מודעות לכך מה שמונע מהם לדקור את הבעיה ולהתחיל לטפל בה. אז ראשית, חשוב להבין מדוע אכילה רגשית נחשבת לאכילה שלילית שעל פי רוב תשפיע על בריאות גופנו לרעה. אנו צריכים להיות קשובים לגופנו בכל הקשור לאכילה. אכילה רגשית על פי רוב אינה נובעת מהקשבה לגופנו אלא נובעת מהקשבה לנפשינו. פעמים רבות האכילה הרגשית כלל אינה נצרכת לפעילות התקינה של הגוף ואף פוגעת בו בשל אכילת יתר. מעבר לאכילת יתר, רבים בוחרים להתנחם באכילה הרגשית שלהם דווקא במאכלים מתוקים שאינם בריאים מה שמוסיף רבות לפגיעה בגופם. 

לפנייה למוהל יש להשאיר פרטים

אכילה רגשית לעומת אכילה מודעת

אכילה רגשית גורמת לאנשים רבים להעלות את משקל גופם רבות ללא שימת לב. הבעיה הגדולה ביותר באכילה הרגשית נובעת מכך שניתן להסתתר או להשקיט את המצפון בכך שהאכילה עושה טוב בפן הרגשי. אך במטרה להצליח להימנע מאכילה זו חייבים לעורר את המצפון שמאותת לנו על אכילת יתר, אכילה ללא צורך ואכילת מתוקים רבים. הצד השני של האכילה הרגשית זוהי האכילה המודעת. האכילה המודעת מסייעת לאנשים רבים להקשיב לגופם, להצליח לעצור גם באמצע הארוחה אם הם מרגישים שהגוף שלהם קיבל את כל מה שצריך וכמובן מתרכזים באכילה עצמה ומודעים לערכים התזונתיים שמכניסים לגופם בכל רגע. במטרה להפוך הרגלי אכילה רגשית להרגלי אכילה מודעת, חשוב להבין כי אין במזון הרב שאנו מכניסים לגופנו בכדי לנחם ולהתגבר על בעיות כאלה ואחרות.

הדרך להתמודד

ההפך הוא הנכון, בעיות בריאותיות, חוסר אכילה מאוזנת והשמנת יתר על פי רוב רק יעמיקו את הבעיה בגינה פיתחנו את האכילה הרגשית, ואף יובילו למצב של הפרעות אכילה. חשוב להבין כי דרך ההתמודדות הטובה ביותר אינה קשורה כלל וכלל למזון שנכניס לגופנו ועל כן עלינו לאכול במודעות מלאה וריכוז באכילה ללא צפייה בטלוויזיה במקביל או בהיסח דעת אחר.

Like this article?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment