תביעת סיעוד נגד חברות ביטוח – 5 דגשים חשובים

כאשר אדם מגיע תביעה לקבלת גמלת סיעוד מחברת ביטוח אשר בה הוא ביטח את עצמו בביטוח סיעודי, עליו לדעת שלא פעם חברת הביטוח תעשה הכל בכדי לדחות את התביעה של האדם. לכן, חשוב מאוד לדעת את כל מה שרלוונטי לגבי תביעות ביטוח סיעוד ומה חשוב לעשות בכדי למקסם את קבלת התביעה על אף שהמדיניות של חברות הביטוח היא להערים קשיים במקרה שבו האדם זכאי לקצבת סיעוד ופונה לבקש אותה במצבו.

 

מה חשוב לדעת על תביעות סיעוד נגד חברות ביטוח

  1. בכדי לקבל את הקצבה המגיעה לאדם בגין מצב סיעודי, עליו לענות על הקריטריונים המגדירים אותו כסיעודי. חשוב מאוד שכל אדם יוודא כי הוא אכן עונה על הקריטריונים המגדירים אותו על פי החוק כסיעודי וזאת בכדי שהוא לא יגיש תביעה לחינם.
  2. חשוב מאוד לדעת שבניגוד לביטוח סיעודי בחברות ביטוח פרטיות אשר לא כולם בוחרים לבטח את עצמם בו, כל אזרחי ישראל מבוטחים בביטוח סיעודי בביטוח הלאומי. לכן, במקרה שבו אדם מגיע למצב סיעודי, הוא יכול לתבוע גם את חברת הביטוח הפרטית שבה הוא ביטח את עצמו בביטוח סיעודי, אך אל לו לשכוח את הביטוח הלאומי. חשוב מאוד לתבוע את מה שמגיע לו בגין מצבו גם מהביטוח הלאומי.
  3. תביעות ביטוח בגין מצב סיעודי הן לא דבר קל כאמור והן כרוכות בבירוקרטיה משמעותית. על כן, חשוב מאוד שלא לנסות להגיע את התביעות הללו באופן עצמאי, אלא להיעזר בעורך דין העוסק בתחום תביעות ביטוח סיעוד באופן המקצועי ביותר שיכול להיות.
  4. קבלת תגמולי ביטוח תלויה בכך שהמבוטח יוכיח שהוא חולה סיעודי. כלומר, עליו להראות את הקשיים התפקודיים שלו בין אם הם פיזיים ובין אם קוגניטיביים. לא פעם החולה מתאמץ להוכיח את מחלתו ולא שם דגש על הקושי התפקודי ובשל כך תביעת הביטוח שלו עלולה להידחות. לכן, חשוב מאוד להוכיח את הקושי התפקודי ולא רק את המחלה
  5. הדבר החשוב ביותר הוא להכיר את הליך הגשת התביעה באופן האידאלי ולבחור בעורך הדין הטוב ביותר לצורך התנהלות מול חברות הביטוח, ערעור על תביעה שנדחתה ועוד.
כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כך תבחרו מאמן כושר שיתאים לכם
היום ניתן למצוא בשוק לא מעט מאמני כושר שונים, אשר שמחים להציע את שירותיהם לכל מי שמעוניין בכך. אך חשוב...
קרא עוד »
דצמ 10, 2019
משקפי שמש מולטיפוקל
אם אתם כבר מרכיבים משקפי מולטיפוקל, אתם בטח מודעים ליתרונות הרבים של העדשות האלה. בעזרת עדשות...
קרא עוד »
דצמ 18, 2018
תהליך פונדקאות – כל מה שצריך לדעת
תהליך פונדקאות מיועד עבור זוגות או משפחות חד הוריות וכן עבור כל מי שמבקש להביא ילד לעולם ללא יכולת...
קרא עוד »
אוג 01, 2021