תזונה טבעית – שומרת או פוגעת בבריאות?

מה זה תזונה טבעית? וממה היא מורכבת? האם היא שומרת על הבריאות שלנו, או שמא היא יכולה להזיק? אם אתם רוצים לשפר את אורח חייכם ולחיות חיים בריאים יותר – כדאי שתדעו קצת יותר על אופייה של תזונה שמקורה מן הטבע…

אם אתם רוצים לרדת במשקל, לטפל בבעיות בריאותיות מהשורש, למנוע או לטפל בבעיות עיכול, נשימה, פגמי עור, כאבי ראש ושאר מחלות או כאבים – תוכלו לבחור תזונה בריאה יותר. תזונה זאת, משלבת בין היתר טיפול תומך טבעי בצמחי מרפא ופרחי באך. הטיפול, נועד עבור אנשים בכל גיל, החל מגיל ינקות עד גיל מופלג! בעוד שישנם מקרים בהם נעשית בחירה של אורח חיים שכולל אוכל מן הטבע, גם עבור בעלי חיים.

תזונה טבעית

מה צריך לדעת אודות תזונה טבעית?

לפני שנדון בשאלה האם תזונה טבעית נכונה או לא נכונה עבור בני האדם. חשוב להכיר את המושג לעומק ולדעת על מה הוא מבוסס. תזונה מן הטבע, משמע: מן הצומח, כוללת לעיתים גם מזון מן החי כמו דגים, בשר, ביצים ומוצרי חלב, בזמן שלעיתים תפריט כזה יכלול מוצרים מן החי, עבור אנשים שלא בחרו באורח חיים טבעוני.

לעומת זאת, מי שיגדיל לעשות וכן יבחר באורח חיים טבעוני, חשוב שיקבל את כל המידע על תזונה טבעונית נכונה באתר veg. אתר אינפורמטיבי המקנה מידע חשוב עבור אורח חיים טבעוני. בכך ניתן להבין כיצד אפשר לבנות תפריטים עבור טבעוניים, המכילים תזונה מן הטבע, כמו גם מתכונים נהדרים לטבעוניים.

מה אוכל מי שבוחר בתפריט מן הטבע?

כדי למקד אתכם, יש להבין כי תפריטים אלה עליהם להיות מותאמים עבור כל אחת ואחד באופן אישי. לכן יש לתאם תפגישה עם תזונאית או נטורופת להתאמה נכונה של תפריט, על פי אבחון מקצועי ובדיקות שונות. אורח חיים כזה כולל צריכת מוצרים שגדלים וצומחים מסביבנו כמו קטניות, ירקות, פירות, עשבי תיבול ועוד. התפריט משלב גם צמחי מרפא ופרחי באך, בעת הצורך.

דוגמאות לתפריטים שכיחים בניהול אורח חיים, עם מאכלים מן הטבע

מי שיבחר לגשת אל אנשי המקצוע ולהתאים תפריט נכון ובריא יותר – יוכל לפתוח את היום עם 2 כוסות מים פושרים בהם כפית שמן זית לניקוי מערכות העיכול. נוסף לכך, אפשר להוסיף למים דבש ולימון לאיזון מערכת העיכול.

תפריט תזונה טבעית יוציא בדרך כלל סוכר מעובד או חומרים משמרים מחיי היום יום ויסייע להחליף מאכלים כמו פסטה מקמח רגיל, לחם לבן, פתיתים וכדומה, במאכלים עתירים בסיבים תזונתיים כמו: פסטת כוסמין, אורז מלא, לחם מלא ועוד. שינוי נוסף באורח חייו של המטופל, ייגע לשעות האכילה שחייבות להיות מסודרות. אכילה בשעות קבועות (כמו ארוחת בוקר שיש לאכול מוקדם יותר מהשעה 09:30, או ארוחת ערב שחייבת להתקיים עד 19:00) היא חלק בלתי נפרד מהתפריט ותשפר באופן משמעותי את המרץ והאנרגיה במהלך היום.

כעת לתשובה: האם תזונה טבעית טובה או לא?

כדי לענות על כך, יש להבין ששינוי תפריט באופן שאינו מקצועי או מותאם אישית, אינו מומלץ. לכן כדאי להיעזר באנשי המקצוע לקבלת תפריט מתאים, שאינו כולל עם חומרים מעובדים או משמרים. בחרו איש מקצוע שיתאים עבורכם תפריט בו מאכלים מן הטבע, ושיהיו מצוינות בו שעות קבועות של ארוחות. תזונה טבעית תטיב עם כל אחד ואחת,  בהתאם לצורך או לבעיה הבריאותית.

מלבד זאת, גם מי שלא סובל מבעיה בריאותית מסוימת, יוכל לבחור בתזונה טבעית כדי להנות מיותר מרץ בשעות היום, מאיזון הגוף והמערכות. תזונה טבעית שומרת על בריאות הגוף ותעזור למנוע מחלות ולשפר את איכות החיים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה כל ברית חייבת קיר צילום לברית
קיר צילום לאירועים הוא דרך להרשים את האורחים.  זוהי דרך מצוינת עבור צלמים להציג את עבודתם, אך היא גם...
קרא עוד »
יונ 28, 2022
קונדום הלכתי – למי זה יכול להתאים?
בעיות פוריות מהוות דאגה גדולה עבור זוגות. אנשים רבים נאלצים להתמודד עם בעיה זו בשלב מסוים של בחייהם...
קרא עוד »
יול 14, 2022
פגיעה נפשית בצבא – אתם לא לבד
פגישות נפוצות בצבא שכיחות מאוד. אנשים רבים העוברים אירועים טראומתיים ו/או מסכני חיים בצבא יוצאים...
קרא עוד »
דצמ 29, 2021