תופעות בגיל המעבר

הקפאת ביציות

גיל המעבר הוא הזמן המסמן את סיום המחזור החודשי שלכן. גיל זה מאובחן לאחר שעברתן 12 חודשים ללא מחזור. גיל המעבר יכול לקרות בשנות ה- 40 וה- 50 לחייכן, אך הגיל הממוצע הוא 51 ברוב העולם.

 

תופעות בגיל המעבר

גיל המעבר הוא תהליך ביולוגי טבעי, אך הסימפטומים הגופניים, כמו גלי חום, ותסמינים רגשיים של גיל המעבר, עלולים לשבש את השינה, להוריד את האנרגיה או להשפיע על הבריאות הרגשית. ישנם טיפולים יעילים רבים, החל מהתאמות אורח חיים ועד טיפול הורמונלי וטיפול בדיקור.

 

תסמינים לגיל המעבר

בחודשים או בשנים שקדמו לגיל המעבר (מחלת המנופאוזה), אתן עלולות להיתקל בסימנים ותסמינים אלה שנקראים בעצם תופעות בגיל המעבר:

 

  • תקופות מחזור לא סדירות
  • יובש בנרתיק
  • גלי חום
  • צמרמורות
  • זיעת לילה
  • בעיות שינה חריגות
  • שינויים במצב הרוח
  • עלייה במשקל וחילוף חומרים איטי
  • שיער דליל ועור יבש

 

 

הסימנים והתסמינים, כולל שינויים במחזור החודשי, יכולים להשתנות בקרב נשים. סביר להניח שתיתקלו בחוסר סדר בקביעות שלכן בפעולות שונות במהלך החיים.

 

מתי לפנות לרופא?

ראשית, כבר כאן חשוב לומר שביקורים קבועים אצל הרופא, לטיפול רפואי כזה או אחר במהלך גיל המעבר, מונע כל דאגה רפואית אחרת. המשיכו לקבל פגישות אלה במהלך גיל המעבר ואחריו.

טיפול מונע בגילכן, עשוי לכלול בדיקות סקר בריאותיות מומלצות, כגון קולונוסקופיה, ממוגרפיה והקרנת טריגליצרידים. הרופא שלכן עשוי להמליץ ​​גם על בדיקות ובחינות אחרות, כולל בדיקת בלוטת התריס אם ההיסטוריה שלכן תדרוש אותה, ובדיקות שד ואגן.

 

גיל המעבר יכול לנבוע מהסיבות הבאות

באופן טבעי, בגיל המעבר הורמוני הרבייה יהיו בירידה. כשאתם תתקרבו לסוף שנות ה- 30 המאוחרות שלכן, השחלות שלכן יתחילו לייצר פחות אסטרוגן ופרוגסטרון – ההורמונים המווסתים את הווסת – והפוריות שלכן תפחת.

בשנות ה- 40 לחייכן, המחזור החודשי שלכן עשוי להיות ארוך יותר או קצר יותר, כבד יותר או קל יותר, ותכוף פחות או יותר, עד שבסופו של דבר – בממוצע, עד גיל 51 – השחלות שלכן יפסיקו לשחרר ביציות. על ילדים בשלב זה, נראה שאין על מה לדבר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
החשיבות של נעליים אורטופדיות
נעליים אורטופדיות לנשים חשובות להגנה על כפות הרגליים והגפיים התחתונות של אנשים המבלים זמן רב על...
קרא עוד »
אוג 14, 2022
4 דגשים חשובים לגבי בחירת נעלי תינוקות
קניית נעליים ראשונות לתינוק היא בהחלט קנייה מרגשת. התינוק הקטן שלנו התחיל לצעוד באופן עצמאי את צעדיו...
קרא עוד »
יונ 06, 2021
בוטוקס לגבר – היום זה נפוץ!
בוטוקס לגברים נפוץ יותר מנשים. בניגוד לנשים, גברים נוטים יותר להשתמש בו למטרות קוסמטיות ולא למטרות...
קרא עוד »
מאי 02, 2023