מחפשים מקור לויטמין B12? ספירולינה היא מה שאתם צריכים

ויטמין 12B חשוב ביותר לתפקודה התקין של מערכת העצבים וליצור תאי דם אדומים. מקורותיו של ויטמין 12B הם רבים וכיום מקור נוסף בבחינת הפתעה של ממש הוא הספירולינה – אצה כחולה המשמשת כמקור תזונתי לבני אדם ולבעלי חיים. על תפקידה של ספירולינה אבקה או קפואה כמקור לויטמין 12B במאמר שלפניכם. 

המקורות לויטמין 12B

עיקר האספקה של ויטמין 12B מגיע מן החי, בעלי החיים ותוצרתם כמו בשר, ביצים, עוף, ודגים. תשאלו איך מקבלים בעלי החיים את הויטמין אם הם עצמם מקור לויטמין עבור בני האדם? – צמחוניים וטבעוניים שאינם אוכלים בעלי חיים ולא תוצרת בעלי חיים ידעו להשיב לכם כי עבור בעלי החיים מקור אספקת הויטמין הוא בחיידקים המצויים באדמה.

חוסר בויטמין 12B

ערכי הנורמה של ויטמין 12B שצריכים להיות בגופנו על בסיס קבוע נעים בין 180 ל-712 ועל אף שגופנו זקוק רק לכמות קטנה ממנו, מחסור בויטמין 12B עלול לייצר שלל מצבים וחוליים המזיקים לנו, כמו עייפות, חולשה, סחרחורות, בחילות, חוסר תיאבון, קוצר נשימה, אנמיה ועוד. 

קיימות סיבות שונות בגללן קיים ליקוי בספיגת הויטמין בגוף כמו תרופות שונות, מחלות שונות, זיהומים, אלכוהול, זיהום חיידקי, תזונה בחסר ועוד. 

הספירולינה – הצמודה החדש של

מאחר וויטמין 12B הוא היחיד שאינו מיוצר בגוף וחלק מהאנשים כלל לא אוכלים מוצרים מן החי, קיימת תעשיה של כמוסות ותוספים שונים שמתיימרים להכיל ויטמין 12B אך לא כולם צולחים את המשימה. כאן נכנסות לתמונה אצות ספירולינה שעל פי המלצות הועדה האירופאית EFSA ומשרד הבריאות האמריקאי ה-NIH, נחשבות כמקור זמין ומומלץ לצריכת ויטמין 12B כתוספת איכותית ומשמעותית למקורות מן החי ועבור צמחוניים וטבעונים, למקורות מן הצומח. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה ויאגרה?
ויאגרה היא התרופה הפופולרית והמוכרת ביותר בעולם לטיפול בבעיות זקפה ואין אונות לגברים ואף מסייעת...
קרא עוד »
ספט 06, 2022
שוב כואב לך שם למטה? מה זה יכול להיות?
איבר המין הנשי הוא אחד מהאיברים הכי מתוחכמים והכי מעניינים בגוף האדם. במיוחד כאשר אתן מתמודדות עם...
קרא עוד »
יונ 28, 2021
כל מה שרציתם לדעת על מתיחת פנים
מכירים את האמרה אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו? אם כן נראה כי אין עוד פתגם כל כך לא נכון וכל כך לא מדויק....
קרא עוד »
אוק 14, 2018