האם כדאי לקחת תוספי תזונה?

אבקת קולגן

בזמנים בהם יש כל כך הרבה אנשים שצורכים תוספי תזונה כגון: ויטמין D, תוסף מגנזיום ועוד, וכל כך הרבה תוספי תזונה למצבים שונים – נשאלת השאלה, למי הם מיועדים? וכיצד מכריעים?

בעיקרון תוספי התזונה נלקחים ממקורות טבעיים ואמורים להמצא בטבע ובתזונה שלנו כמו שהיא. אך מסיבות רבות נמצא שתזונה של האדם המצוי חסרה במרכיבים רבים. בין אם מסיבות מולדות – כגון אנמיה אשר מחוזקת בנטילת מיצוי ברזל, ובין אם מבחירה – כמו בתזונה צמחונית וטבעונית שחסרה ויטמין B12 אשר בדרך כלל נצרך דרך גופם של בעלי החיים. 

מחקרים רבים מראים כי המקורות הטבעיים של אותם תוספי תזונה פגומים ולוקים בחסר; ולכן עק צורת הגידול וכן שימור הפירות והירקות, הדגנים, הקטניות והזרעים האמורים להיות שווים בהרכבם כמו תוספי התזונה לא יכולים להכיל בתוכם את אותן כמויות טבעיות שהם אמורים כפי שהם מטופלים כיום.

בנוסף, צורת החיים של האדם הממוצע, עם הרעלים שיבחר להכניס לגופו ובנוסף הרעלים שנכפו עליו – האוויר המזוהם, המים המלוכלכים ואפילו תופעות הלוואי שהגופניות שכרוכות בצריכת תרופה אקראית, הגורעים ופוגעים ביכולות של הגוף שלנו לטפל בעצמו, יכולה לשלוח אותנו לפצות על הפער דרך תוספי תזונה.

אך למרות כל זה, תוספי התזונה בכל זאת מוצאים מסביבתם הטבעית. ההנחה ש"אי אפשר לצרוך יותר מדי ממשהו טוב" איננה תופסת במוצר מעובד. מה שבצורתו המקורית כנראה לא הייתם מצליחים לעבור את המנה המומלצת פה אפשרי בהחלט. צריכה מופרזת של ויטמין C עלולה לפגוע במערכת העיכול, יתר ויטמין A יכול להשפיע על הכבד לרעה, יתר אומגה 3 יכול לגרום לדימומים, 6B בכמויות גדולות יכול לגרום נזק עצבי, ויטמין D יחד עם סידן יכול להעלות את הסיכון לשבץ או לטרשת עורקים. 

לכן המסקנה היא שיש ללמוד את החסרים בגופנו וכן ללמוד את התוספים אנו לוקחים ולהשאר בתשומת לב.

קראו עוד על: אבקת קולגן 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ארונות לבתי חולים – כיצד נדע להתאים את הארונות לצרכים שלנו?
ארונות לבית חולים הם אלמנט חשוב ושימושי מאוד בבתי חולים. הם כלי מרכזי לשימוש רופאים, אחיות ומטפלים...
קרא עוד »
יונ 23, 2022
יוצאים למסע ההומאופתיה: תובנות חיוניות
בתחום הבריאות, תרגול עדין אך עמוק המכונה הומיאופתיה לכדה את סקרנותם של רבים. כמומחה ותיק בתחום זה, אני...
קרא עוד »
ינו 26, 2024
מעבדת LEM – המשמעות האמיתית של איתור סרטן בשלב מוקדם
אנשים שחלו או חולים בסרטן, יודעים עד כמה מחלה זו יכולה להיות אכזרית וקשה. היא משנה את החיים מצד לצד,...
קרא עוד »
אפר 03, 2021