איך מתמודדים עם דיכאון בלי תרופות?

דיכאון עלול להיגרם בשורה של מקרים. אחד מהם הוא עקב פוסט טראומה ממושכת מהעבר אשר מאופיינת בין היתר בחרדות המובילות גם לדיכאון. הוא גורם לבעיות רבות בתפקוד הרגיל והיום יומי. האדם סובל מחששות, מרגשות אשם, מחוסר חיוניות  ועוד, מה שאינו מאפשר לו ביצוע מטלות שונות ואפילו כאלו שאהב לעשות בעבר. יש צורך לטיפול בדיכאון במהירות הרבה ביותר לפני היווצרות נזקים ישירים ועקיפים. הטיפול יכול להתבצע במספר דרכים אשר מייתרים את הצורך בשימוש בתרופות.

 

דרכי טיפול

ניתן למצוא מספר שיטות טיפול הנעשות על ידי מומחים בתחום. אחת מהן היא טיפות EMDR המתנהלת על ידי גירוי באמצעות תנועות עיניים וגירויים אחרים. הוא נועד להציף זיכרונות טראומטיים מהעבר כדי להתמודד עימם. שיטה אחרת היא טיפול מגע על ידי נגיעות מרגיעות באזורי גוף שונים ובמקביל שיחות משלימות. טיפול אחר הוא טיפול התנהגותי קוגניטיבי באמצעות שיחות ופעילות אחרת שנועד למצוא אצל המטופל את כוחות הנפש הפנימיים להתגבר על הבעיות הקיימות. תהליכי טיפול אלו נמשכים ככל הנדרש במספר פגישות הנקבעות על פי המומחה. הן ניתנות לשינוי על פי התקדמות הסובל מהן.

 

תוצאות להצלחת טיפול

טיפול מוצלח מחזיר למטופל את היכולת לתפקד ביום יום במסגרות חברתיות ובמשפחה. הוא מחזק את הדימוי וההערכה העצמית, מסיר את הרגשות השליליים והדיכאונות הקיימים ומאפשר לו להתרכז בפעולות החשובות שעליו לבצע. החשיבות הרבה  היא ליציאה ממצבים שתקעו אותו ואת התקדמותו בחיים, וחיזוק האושר הפנימי בדרך לאיכות חיים טובה בהרבה. מומלץ לאנשים המגיעים מעולם הדת לקבל שירות מממחה לנושא אשר מכיר היטב את הרקע הדתי שלהם. הוא יטפל בהם ביתר רגישות. השירות המקצועי עם היחס האישי מומלץ גם לאחרים המגיעים מרקע אחר.

 

פנו אל יואב אריה לוי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הגיע הזמן לטפל בנדודי השינה עם דיקור סיני
אם אתם קוראים את השורות האלה, אתם בוודאי מכירים את החרדה הזאת שמתחילה לעלות בגוף רגע לפני שאתם נכנסים...
קרא עוד »
אפר 10, 2022
מה זה מורינגה?
עולם צמחי המרפא מגלגל סכומים עצומים של כסף. ולא לחינם, מדובר על עולם שלם של תוספים ומוצרים שיש בהם...
קרא עוד »
מרץ 04, 2020
תמונות של פטריה בלשון
פטרייה היא סוג של פטרייה שגדלה על צמחים. ישנם מאות מינים של פטריות, אך רובם אינם מסוכנים. הלשון היא...
קרא עוד »
אוג 21, 2022