טיפול בצרבת

טיפול בצרבת

לפנייה למוהל יש להשאיר פרטים

לא מעט אנשים סובלים מצרבת, כתוצאה מאורח החיים שהם מנהלים. מזון שומני, חריף וכבד, עלול לא פעם לגרום לתחושה של צריבה בגרון. לעיתים מדובר על מקרה בודד, דבר שלרוב יכול לחלוף מעצמו, ללא שום צורך בטיפול. מצד שני, ישנם אנשים הסובלים מצרבת באופן קבוע, דבר שיכול לנבוע ממספר רב של גורמים שונים, החל מלחץ נפשי ועד לבעיות בקיבה או במערכת העיכול. חשוב לדעת כי ניתן לטפל בבעיה במגוון רחב של שיטות שונות, החל משינוי בתזונה ובאורח החיים הכללי ועד תרופות לבעיות בבטן ייעודיות שיכולות לספק פתרון מידי לבעיה. באופן כללי, אנשים שנוטים לסבול מצרבת, צריכים להימנע ממזון מטוגן, כבד, מתוק וכדומה. מומלץ להימנע מאלכוהול ולא לאכול לפני השינה. כמו כן, כדאי לאכול בכמויות קטנות, להימנע מעישון ולהפחית את רמת המתח בחיים למינימום ההכרחי.

טיפול בצרבת – כיצד מתמודדים עם המצב?

קודם כל, מומלץ לנסות לשנות את סגנון החיים, על מנת להפחית את הגורמים שמשפיעים על הצרבת. למשל, מומלץ לאכול לאט יותר ובכמויות קטנות. כדאי לשמור על מרווח של לפחות 3 שעות בין שעת השינה לבין ארוחת הערב. כמו כן, חשוב לשלב בחיים פעילות מרגיעה, כגון הליכה, יוגה , פילאטיס וכדומה, על מנת למזער את רמות הסטרס ובכך להפחית את הפרשת מיצי הקיבה. ניתן לישון על כרית מוגבהת, על מנת למנוע את תגובת הריפלוקס. באופן כללי, כדאי ללבוש בגדים רפויים שאינם לוחצים על הבטן. אנשים הסובלים מעודף משקל, ירגישו לרוב הקלה לאחר שיורידו את הקילוגרמים המיותרים. מעבר לכך, מומלץ לשלב בתזונה היומיומית בננות, שקדים, חליטות קמומיל ואניס, תוספי כורכום ועוד.

לסיכום, טיפול בצרבת מורכב משינוי באורח החיים בשילוב עם תרופות ייעודיות, שנועדו לספק הקלה מידית למצב.

Like this article?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment