דלקת חניכיים – מניעה ודרכי טיפול בבעיה

דלקת חניכיים היא בעיה שכיחה המשפיעה על אנשים רבים. הבעיה יכולה להתרחש כתוצאה מניקוי יתר של החניכיים, היגיינת פה לא נכונה או מחלת חניכיים. כשמתפתחת דלקת חניכיים מדובר על מצב בו החניכיים והשיניים הופכים רגישים יותר וכך חשופים לחיידקים. אם דלקת החניכיים לא מטופלת בזמן, זה יכול להוביל למחלות חניכיים, אובדן שיניים ובעיות שיניים אחרות ולא נעימות.

איך אפשר לטפל בדלקת חניכיים?

דלקת חניכיים היא אחת מבעיות בריאות הפה הנפוצות ביותר. מדובר על בעיה שכיחה בקרב אנשים, כשהיא משפיעה על כ-10% מהאוכלוסייה. דלקת החניכיים נגרמת על ידי רובד המצטבר על השיניים ועלול להוביל לעששת. הדלקת גורמת לכאבים ודימומים בחניכיים, העשויים להימשך עד לבעיות מורכבות נוספות בפה ללא טיפול מתאים. החדשות הטובות הן שניתן לטפל ביעילות בדלקת באמצעות שילוב של טיפול תרופתי והיגיינת שיניים.

הצעד הראשון לטיפול בדלקת חניכיים הוא הסרת רובד מהשיניים. ניתן לעשות זאת עם משחת שיניים ייעודית או עם מי פה המכילים פלואוריד. כדי למנוע הישנות, חשוב להקפיד על הרגלי היגיינת הפה כמו צחצוח ושימוש בחוט דנטלי באופן קבוע.

האם אפשר למנוע את התפתחות הדלקת?

דלקת חניכיים היא בעיה שכיחה הפוגעת באנשים בכל הגילאים. זה יכול להיגרם על ידי מחלת חניכיים ובעיות פה אחרות, או שזה יכול להיות תוצאה של היגיינת פה לקויה. לכן קיימת אפשרות להימנע מהתפתחות של הדלקת באמצעות הרגלי היגיינה טובים וקבועים לפה ולשיניים, כשנוסף לצחצוח יומיומי מנקים את המרווחים בין השיניים עם חוט דנטלי המסייע לשמור על חניכיים נקיות ובריאות. גם שטיפות קבועות של הפה עשויות להפחית ואף למנוע חיידקים, הגורמים להתפתחות של דלקת חריפה בחניכיים

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה יש הרבה נזילות וליחה בבוקר?
חורף , קיץ, סתיו או אביב, לכולנו יש את הבקרים המנוזלים ומלאי הליחה שתוקפים אותנו במפתיע. לכל אחד ואחת...
קרא עוד »
נוב 17, 2019
אימוני כושר לנשים אחרי לידה
חלק זה עוסק בחשיבות אימוני כושר לנשים אחרי לידה. הדבר הראשון שעלינו לדעת כשמעצבים תוכנית כושר לנשים...
קרא עוד »
ספט 29, 2022
העסקה ישירה של מטפלים סיעודיים
אין ספק שככל שעוברות השנים ועולה תוחל החיים אנחנו נתקלים יותר גם בצורך להעסיק מטפלים סיעודיים וכוח...
קרא עוד »
אוג 17, 2022