מידע על פיברומיאלגיה

לא מעט אנשים, גברים ונשים, מתמודדים עם פיברומיאלגיה, מה שנקרא בעברית דאבת השרירים. תופעה זו שכיחה בקרב אנשים שבקרב המשפחה שלהם יש אנשים שהתמודדו עם התופעה וכן, גברים ונשים שעברו חבלות פיזיות, מתמודדים עם טראומות ולחץ נפשי, וכן אנשים שהתמודדו עם זיהומים מסוגים שונים.

רבים מהאנשים לא יודעים מה זה ורוצים מידע על פיברומיאלגיה, ניתן לקבל הרבה מידע בחיפוש בגוגל אבל גם אצל רופא משפחה או רופא מומחה.

דאבת שרירים היא תופעה בה חשים תחושת כאב כרוני בשרירים, אשר מלווה ברגישות במקומות שונים בגוף וכן בעייפות מצטברת. מי שמתמודד עם תופעה זו, מרגיש שינוי ניכר באיכות החיים שלו וביכולת שלו לתפקד באופן מקצועי וכן באופנים אחרים. לא מעט מהמטופלים במחלה הצהירו שכתוצאה מהמצב בו הם נמצאים, הם חשו גם שינוי ביכולת שלהם לקיים יחסים משפחתיים וחברתיים עם הסביבה.

על מנת לאבחן מחלה זו, יש לפנות לרופא משפחה וכן לרופאים פנימיים. מאחר והרבה פעמים זה לא נראה על פני השטח, כמו למשל במקרים של דלקות או זיהומים שאפשר להבחין בהם על העור או באמצעות מדדים שונים, הרי שכאן יידרש אבחון באמצעות לחיצות על הגוף וכן באמצעות תסמינים שהמטופל יתלונן לגביהם, בין אם אלה תחושות כאב, דיכאון, חרדה, קשיי ריכוז ועוד.

 

מה עושים עם פיברומיאלגיה

בדומה לפריצת דיסק, בשביל להתגבר על בעיה זו, אחרי שמאבחנים אותה אזי שיש לקבל טיפול מתאים. בהתאם לאופי וסוג הכאב, יחליט הרופא איזו תוכנית טיפול לספק למטופל.

בין האפשרויות, שאינן כרוכות בנטילת תרופות, אפשר למצוא טיפולים כגון פעילות גופנית הדרגתית, טיפול במים (הידרותרפיה), תרגילי מיינדפולנס ויוגה, טיפול קוגניטיבי, וכן טיפולים אלטרנטיביים כמו יוגה דיקור סיני, דמיון מודרך ועוד.

צריך לומר, הטיפול התרופתי לא תמיד יעזור להתמודד עם הכאב לאורך זמן, מה שכן, אפשר להשתמש בתרופות נוגדי דיכאון וחרדה אם יש צורך וכן תרופות אחרות שיכולות להקל על התחושה הפיזית והנפשית.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מינרלים באמצעות תוספי מזון – האם זו הדרך היחידה?
כולנו זקוקים לכמות מינימלית של וויטמינים ומינרלים כדי לחיות בצורה בריאה ומאוזנת יותר. רובינו חיים...
קרא עוד »
דצמ 13, 2018
איך ניתן לטפל בכאבים באיבר הנשי
אם את סובלת מכאבים באיבר הנשי כדאי לך לדעת שאת לא לבד. אמנם זה נושא שהשתיקה יפה לו אך רבות מין הנשים ...
קרא עוד »
אפר 11, 2021
כוחו של התת מודע – כך תשפיעו על התת מודע שלכם!
תת מודע הינו מונח המתאר את אחד ממרכיבי הנפש של האדם. על פי גישתו של זיגמונד פרויד, מייסד התיאוריה...
קרא עוד »
יול 28, 2020