מה זה אכילה רגשית

אכילה רגשית

אכילה רגשית

אנשים רבים סובלים מהתופעה של אכילה רגשית, דבר שגורם להם לעלות במשקל, לסבול מבולמוסי אכילה בלתי נשלטים ואף לשקוע בדיכאון. מדובר על תופעה מוכרת ונפוצה, שרבים סובלים ממנה ברמות כאלו או אחרות. למשל, כולנו מכירים את הסרטים בהם הגבר נפרד מהבחורה, אשר מטביעה את יגונה בתוך קערה ענקית של גלידה. האוכל מחובר אצלינו למשהו מנחם, מחבק ואוהב, אשר יכול לשפר את מצב הרוח ולהפוך את המצב לנסבל יותר. מסיבות אלו בדיוק, אנשים רבים נוטים לנשנש על מנת להתגבר על מחשבות או תחושות שליליות, לאכול כמויות עצומות של מתוק, על מנת לחוות תחושה של סיפוק ואף להתגבר על לחץ או מתח באמצעות אוכל.

כל מה שחשוב לדעת לגבי אכילה רגשית

כאמור, רוב האנשים אינם אוכלים רק על מנת להשביע את הרעב שלהם, אלא מתוך צורך נפשי ופסיכולוגי. האוכל בחברה המערבית מספק תחושה של פיצוי ונחמה, הוא משמש לצורך התמודדות עם לחץ, סטרס, מצב רוח רע ועוד. אומנם הדבר מתרחש אצל רוב האנשים ברמה כזו או אחרת, אך ישנם אנשים הסובלים מאכילה רגשית ברמה של הפרעת אכילה. אנשים אלו פונים לאוכל על מנת לפצות את עצמם על רגשות שליליים, הכוללות מתח, דיכאון, כעס, שעמום, בדידות ועוד. ברוב הפעמים האכילה אינה מקלה על הרגשות האלו, אלא מוסיפה תחושות של אשמה ובושה. כמו כן, כתוצאה מכך עלולה להתפתח אכילת יתר, שגורמת להשמנת יתר, פגיעה בדימוי העצמי וכדומה.

לסיכום, אנשים הסובלים מהתופעה של אכילה רגשית נוטים לאכול כמויות גדולות מידי של מזון, כתוצאה מלחץ, סטרס, חרדה, לסבול מעודף משקל שעמום וכדומה. על מנת להתמודד עם התופעה, חשוב ללמוד את הכלים המתאימים לצורך התמודדות מתאימה עם הרגשות, על מנת להפסיק לחפש את הפיצוי באוכל.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהם מנהגי האבלות של יהודי ספרד?
לכל עדה ביהדות יש מנהגי אבלות משלה. אלה נוצרו במהלך הזמן במקום בו הם ישבו, בטרם עלו לארץ ישראל. מדובר...
קרא עוד »
פבר 12, 2020
עקירת שן – כל מה שאתם צריכים לדעת על עקירת שיניים
עקירת שן היא הרבה פעמים פעולה לא נעימה במיוחד שתפקידה הוא להוציא שן זו או אחרת לאחר אבחנה על מנת לאפשר...
קרא עוד »
אפר 04, 2022
חיסון לכלב – אילו חיסונים יש לבצע?
הכלב הוא בעל חיים הדורש תשומת לב וטיפול מיוחדים. יש לחסן אותו באופן קבוע, להאכיל אותו היטב ולטפל בו...
קרא עוד »
נוב 25, 2022