העסקה ישירה של מטפלים סיעודיים

אין ספק שככל שעוברות השנים ועולה תוחל החיים אנחנו נתקלים יותר גם בצורך להעסיק מטפלים סיעודיים וכוח עזר בבית כדי שנוכל לתפקד או לדאוג ליקירינו במשפחה. עד לא מזמן אפשר היה להעסיק מטפלים ישראלים כך שכמעט לא הייתה בעיה של מטפלים סיעודיים זרים, למרות שכבר שנים שרוב כוח האדם בתחום זה הוא של מטפלים לא ישראלים יש גם מטפלים ישראלים. שכירת מטפל סיעודי זר או ישראלי באופן ישיר פוטר משפחות רבות שהיו תלויות בחברות כוח אדם סיעודי שרק דרכן אפשר היה להעסיק מטפלים כאלה. היום קיימת אפשרות שניתנת במסגרת חוק הסיעוד להעסיק מטפלים ישירות הודות לגמלת הסיעוד שהם זכאים לה, ולכן כדאי לדעת מהן הזכויות שלכם וכיצד עושים זאת. חשוב לומר שעדיין אפשר לשכור מטפלים דרך חברות סיעוד אבל קיימת גם אפשרות של העסקה ישירה שחלק מהמשפחות מעדיפות אותה.

מהי גמלת הסיעוד ואיך מנצלים אותה?

לכל זכאי גמלת סיעוד ניתנות מספר יחידות לפי רמת הגמלה שנקבעת לפי רמת הנזקקות שלו. את היחידות אפשר להמיר בשירותים שונים כאשר חלק מהשירותים הוא גם טיפול של חברת סיעוד אבל גם העסקה ישירה של מטפל סיעודי, ביקור במרכזי יום לקשיש ועוד שירותים שאפשר להמיר ליחידות שירות לפי מצבו והעדפתו של הקשיש שזכאי לכך. לצורך זה מקבלים את גמלת הסיעוד בכסף ואותה משלמים ישירות למטפל הסיעודי שבוחרים לבד.

איך אפשר להעסיק ישירות מטפלים סיעודיים?

יש כמה אפשרויות של העסקה ישירה של מטפלים סיעודיים וכדאי לבחור את זאת שמתאימה לכם ביותר, בהתחשב בכל שיש לטפל גם בתשלומים נלווים ובהרבה ניירת והיתרי עבודה.

  • העסקה משותפת עם חברת הסיעוד – העסקה שבה שותפים שלושה גורמים והם המטפל הסיעודי עצמו, תאגיד עובדים זרים וחברת הסיעוד. מצד אחד, מדובר בכך שהאחריות מתחלקת בין שלושה גורמים אבל מצד שני זה אומר שיש להתנהל מולם ולא תמיד זה נוח ואפשרי למשפחה או למטופל הסיעודי עצמו לעסוק בכך. כמו כן, מימון השעות מתחלק בין שלושת הגורמים שמטפלים בו לפי רמת התקצוב והזכאות לגמלה בחישובים מותאמים. זה אומר שגם תשלומים נלווים כמו זכויות סוציאליות מתחלקים בין כולם.
  • העסקה ישירה – ללא כל תיווך של חברת סיעוד אלא ישירות מול המטפל עצמו ובהיקף של 12 שעות ליום שישה ימים בשבוע. זה מקנה את הזכות לבקש את מלוא הגמלה כדי לשלם אותה למטפל הסיעודי ישירות, כולל הזכויות. 

כיצד להעסיק ישירות?

יש לדאוג להיתר עבודה של המטפל הסיעודי אם הוא אינו ישראלי ולנהל את כל התכתובת מול רשות האוכלוסין, להגיש בקשה לביטוח הלאומי לקבל את הגמלה בכסף בצירוף הסכם העסקה חוקי ותקף שמוכיח שאתם משלמים גם את הזכויות הסוציאליות והתשלומים הנלווים. אם אתם מתקשים באיתור מטפל סיעודי אפשר למצוא אותו עצמאית באתר isvata, שמחבר בין משפחות לבין מבקשי עבודה בסיעוד.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה הפעולות החשובות ביותר בתחזוקה למכשירי ספורט?
לא מעט אנשים כלל לא מודעים לעובדה כי הם נדרשים לתחזק את מכשירי הספורט שלהם במטרה להבטיח את תקינותם...
קרא עוד »
אוג 26, 2020
הדברת פשפשי המיטה – כל מה שצריך לדעת
הדברת פשפשי המיטה יכולה להיות אחת הפעולות החשובות ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם. רוב האנשים רוצים...
קרא עוד »
דצמ 11, 2018
כמה עולה קלנועית זוגית?
עלויות הקלנועיות משתנות בהתאם למפרט שלהן. אם אתם מחפשים לקנות קלנועית זוגית חדשה, אין ספק שזו אחת...
קרא עוד »
יול 21, 2020