מתי דלקת פרקים יכולה להתפרץ בגופינו?

דלקת פרקים

דלקת פרקים

דלקת פרקים הידועה בשם המקצועי: 'ארתריטיס' היא מצב גופני של שחיקת סחוסים בתוך העצמות, מה שגורם לכאבים כרוניים, לכאב נקודתי ופגיעה שאינה סימטרית במפרקי הברך, הכתף והאגן. המחלה עלולה לתקוף אנשים בגילאי 40 עד 70 והיא עלולה ללוות אנשים במשך כל חייהם. אבל מדוע דלקת פרקים מתפרצת? וכיצד מתמודדים עם הכאב? כל הפרטים בהמשך.

מהי דלקת פרקים?

דלקת פרקים היא מחלה מנוונת שמתרחשת בגילאים מבוגרים, בקרב גברים ונשים. המחלה קורית בשל התבלות ושחיקה של עצמות, זאת עקב גדילה של בליטות בעצמות הפרקים שמכונות 'זיזים'. מי שיחלה בדלקת פרקים, יסבול מכאבים בתנועה באזורים השונים בגוף כמו במפרקי כתף, אגן וברכיים, בעוד שהכאב מחמירים עם הזמן. לכן רבים בוחרים לעשות שימוש בקולגן לדלקת פרקים. אחת הסיבות שדלקת מתרחשת היא פירוק קולגן בגוף – מה שמאיץ את הדלקת. לכן רבים בוחרים בטיפול קולגן כטיפול בדלקת פרקים.

מהן הסיבות לדלקת פרקים

מלבד אלמנט הגיל, מחלה כזאת עלולה להתפרץ בקרב מי שסובל מעודף משקל, זאת בשל יצירת תאי שומן הגורמים לדלקת. מי שלא ישמור על משקל מאוזן יסבול מעייפות וכאבי ראש, כמו גם מדלקת פרקים בשל עודף משקל וחוסר איזון. למעשה ניתן לומר שדלקת פרקים היא מחלה ניוונית שקורית ככל שהשנים נוקפות, וגורמת למפרקים לאבד גמישות, תוך הגבלה תנועתית וכאב חמור. מי שירצה לטפל במחלה, יכול לנסות להיעזר בטיפול נטורופתי למען שינוי הרגלי התזונה תוך מתן דגש על חיזוק העצמות והמפרקים.

סימפטומים של דלקת

בכול הנוגע לאבחון המחלה, יש תמיד לפנות אל רופא המשפחה על מנת לקבל הפנייה אל המומחה המתאים. מי שיסבול מהדלקת ירגיש אי סימטריות בגוף ובמפרקי הרגליים והידיים, בשורשי כף היד וגם בקרסוליים. חשוב לדעת כי דלקת פרקים יכולה לקרות גם בגילאים מוקדמים מאד, החל מגיל 25 עד 40, בעוד שהיא יכולה להגיע גם לאיברים אחרים בגוף כדוגמת השרירים, העור, הריאות והלב. לכן חשוב לאבחן ולטפל במחלה כמה שיותר מהר ולתת לה מזור מתאים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פורמולת הרזיה
אנשים רבים מחפשים פורמולת הרזיה שתסייע להם להוריד במשקל הרבה אנשים מתחילים דיאטה ללא פורמולת הרזיה...
קרא עוד »
מרץ 01, 2020
טימפנומטריה – מתי מפנים לבדיקה?
בדיקת טימפנומטריה תהיה מועילה עבור אנשים שאובחנו עם ליקוי שמיעה ורוצים לדעת אם הבעיה נובעת מתפקוד לא...
קרא עוד »
אפר 18, 2021
האם WalkingPad K12 מסלול ריצה מומלץ?
אנשים רבים בוחרים את הריצה כסוג הספורט המועדף והחביב עליהם. הם חשים שזה הספורט אשר בו הם מסוגלים...
קרא עוד »
אפר 19, 2021