אתם חוששים שהילד אולי זקוק לטיפול רגשי? הגיע הזמן לאבחן!

טיפול רגשי לילדים

הדור שלנו זכה לכינוי 'דור האבחונים', האמת היא שבצדק. כמעט לכל תופעה יש היום שם ולכל שם של תופעה חדשה גם צורת טיפול ולמעשה כל אדם שייגש לאבחון ימצא את עצמו איכשהו עם בעיה או עם לקות אפילו שדורשים טיפול.

אך בעוד שיש את אלו הסטנדרטיים שסובלים פה שם ממתחים שנים או מחרדות שונות, הרי שיש את החרדתיים בצורה קיצונית, את האנשים הלחוצים או המתוחים ואת אלו שלא יכולים לישון בלילות בגל החרדות והלחצים האופפים אותם בקרב ילדים הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי בהתנהגות שלילית או חסרת רסן, בהתפרצויות בכי, בהתפרצויות כעס, בהימנעות ממפגש עם אנשים או חברים וכן הלאה.

ברור כי מצבים אלו הם מצבי קיצון המחייבים התערבות של איש מקצוע. רק כך אפשר יהיה להבטיח טיפול רגשי מקצועי, אמין ונכון בהתאם לבעיה.

הגיע הזמן. אבחנו!

אז יש הרבה מאוד הורים החוששים מאוד מפני הסטיגמה שתוצמד לילד. הם חוששים מאוד ממה שיעלה באבחון והם רוצים להבטיח לעצמם כי הילד שלהם יישאר עם שם טוב ומושלם כפי שהוא היה עד כה, ללא כל דופי.

אך הם לא מבינים ששמירה על השם הטוב של הילד, לא תהיה תמיד אפקטיבית ובהרבה מאוד מהמקרים, הילד הוא יהיה הראשון שיסבול מהדבר. אם רק מאבחנים את הבעיה, אפשר להגדיר מה בדיוק הילד צריך, איך אפשר לסייע לו וכך חלק מהותי אם לא כל הבעיה תבוא למעשה על פתרונה.

טיפול רגשי מועיל

בהרבה מאוד מקרים יהיה צורך בטיפול רגשי כאשר זה למעשה עשוי להציל ממש את הילד ולאפשר לו להתמודד ולחיות חיים נורמטיביים וטובים. שווה לאבחן וגם לפנות לייעוץ והכוונה של מטפלת רגשית בהתאם לצורך.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אופני שיווי משקל – הדרך לפתח יכולות מוטוריות אצל פעוטות
אתם הורים לפעוט קצת וזריז? יש לילד אנרגיות, הוא כבר עושה לא מעט פעולות בכוחות עצמו ואתם רוצים לעודד...
קרא עוד »
מרץ 29, 2022
סוגי עדשות מגע
עדשות מגע ioptix הן חלק נפוץ ולעתים קרובות הכרחי בחיים עבור אנשים רבים, אך הן יכולות להיות גם די...
קרא עוד »
נוב 13, 2022
מחפשים נעליים אורטופדיות – איך ואיפה קונים נעליים אורטופדיות?
רכישת נעליים אורטופדיות היא לא דבר פשוט, אנחנו צריכים לדעת כיצד להתאים אותן למבנה כף הרגל וכן לוודא...
קרא עוד »
דצמ 13, 2021